HELLENIC REPUBLIC
  MINISTRY OF EDUCATION, RESEARCH AND RELΙGIOUS AFFAIRS

  REGIONAL DIRECTORATE OF PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION OF PELOPONNESE
  DIRECTORY OF PRIMARY EDUCATION OF MESSINIA
  OFFICE OF SCHOOL ACTIVITIES

  SUMMER ACADEMY
Summer Academy on the Information, Communications and Technology (I.C.T.) in Education 2017
Learning Activity Management System (LAMS) Educational Robotics
and Programming for Android phones or tablets with App Inventor

Experiential Seminar for Teachers of Messinia
trained as members of the Organizational Committee
Βιωματικό Σεμινάριο Εκπαιδευτικών Μεσσηνίας
με άσκηση ως μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής

Education and Training Management
Διοίκηση Εκπαιδευσης και Επιμόρφωσης

 

_________

 

 

 

 


 

 

Βιωματικό σεμινάριο
«Διοίκηση Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης: Η διεθνής Εμπειρία»

 

1. Πλαίσιο – Σκοπός

1.1. Το βιωματικό σεμινάριο «Διοίκηση Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης: Η διεθνής εμπειρία» (στο εξής «σεμινάριο»), αξιοποιεί τις εργασίες της διοργάνωσης «Θερινή Ακαδημία» και τις υποδομές του Εργαστηρίου Βιωματικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, προκειμένου να παρέχει βιωματική, δομημένη σε διεθνείς συνθήκες επιμόρφωση και κατάρτιση σε θέματα Διοίκησης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης στους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς της Μεσσηνίας.


1.2. Σε επίπεδο ερευνητικό, το σεμινάριο σκοπεύει να συμβάλλει στη δημιουργία σύγχρονων μεθοδολογικών δράσης στη Διοίκηση Εκπαίδευσης εστιασμένων στην Συνεργατικότητα, την Διεκπαιδευτική Επικοινωνία και την αξιοποίηση της διεθνούς εμπειρίας, ώστε να ενδυναμώνονται οι εκπαιδευτικοί στο έργο τους.

 

2. Συντελεστές

2.1. Το σεμινάριο υλοποιείται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, στο πλαίσιο των δράσεων της διοργάνωσης «Θερινή Ακαδημία», από το Εργαστήριο Βιωματικής Εκπαίδευσης Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας.

2.2. Επιστημονικός Υπεύθυνος του σεμιναρίου είναι ο Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ09 της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, κος Ευάγγελος Παπαγιαννάκης.

2.3. Οργανωτικός Υπεύθυνος του σεμιναρίου είναι ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Δ. Π. Ε. Μεσσηνίας κος Δημήτριος Οικονομόπουλος.

2.4. Όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες στο σεμινάριο περιλαμβάνονται στους «διαχειριστές έργου» της Οργανωτικής Επιτροπής της Θερινής Ακαδημίας με την προϋπόθεση ότι αναλαμβάνουν την ολοκλήρωση ενός τουλάχιστον έργου (project) και συμμετέχουν στις εργασίες του σεμιναρίου και της Οργανωτικής Επιτροπής, οι οποίες πρακτικά υπερβαίνουν τις σαράντα (40) ώρες. Όλοι οι συντελεστές διατηρούν παράλληλα και την ιδιότητα που έχουν στο πλαίσιο της Θερινής Ακαδημίας.

 

3. Χρονοδιάγραμμα

Στο σεμινάριο περιλαμβάνονται:
3.1. Οι εργασίες της Οργανωτικής Επιτροπής πριν την υλοποίηση της Θερινής Ακαδημίας.
3.2. Οι εργασίες της Οργανωτικής Επιτροπής κατά την υλοποίηση της Θερινής Ακαδημίας (9-16 Ιουλίου).
3.3. Οι εργασίες της Οργανωτικής Επιτροπής μετά την υλοποίηση της Θερινής Ακαδημίας, ανάλογα το έργο που υλοποιείται εντός του τρέχοντος σχολικού έτους.
3.4. Η ηλεκτρονική, σύγχρονη και ασύγχρονη επιμόρφωση, που υλοποιείται με χρήση τεχνολογικών «web 2.0» πριν και κατά την υλοποίηση της Θερινής Ακαδημίας.

 

4. Θεματικές

Οι κύριες θεματικές του σεμιναρίου και το διερευνητικό πλαίσιό τους έχει ως εξής:

4.1. Συνεργασία Ομάδας (team cooperation) και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικού (Teacher Empowerment)
Ποιες είναι οι συνθήκες και οι δυνατότητες συνεργασίας των Εκπαιδευτικών για ένα κοινό έργο (Project);
Ποια ζητήματα ανακύπτουν και πως αντιμετωπίζονται; ?Ποια είναι τα οφέλη της συνεργατικής δράσης των Εκπαιδευτικών;

4.2. Κριτική Ηγεσία (critical leadership) και Δημιουργική Ηγεσία (Creative Leadership) στην Εκπαίδευση
Πώς συνδυάζονται οι «κριτικές δεξιότητες» («δεξιότητες αριστερού (εγκεφαλικού) ημισφαιρίου») και οι δημιουργικές δεξιότητες («δεξιότητες δεξιού (εγκεφαλικού) ημισφαιρίου») στην Ηγεσία της Εκπαίδευσης;
Πώς γίνονται κατανοητές στην πράξη ως ένα ενιαίο πλαίσιο λήψεως αποφάσεων στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης;

4.3. Προσφορά «Εκπαιδευτικού προς Εκπαιδευτικό» («Teacher to Teacher» T2T)
Ποια είναι η εμπειρία και ποιες οι δυνατότητες στο πλαίσιο της «αλληλοεπιμόρφωσης» των εκπαιδευτικών;
Πώς μπορεί να συνεισφέρει στην Εκπαιδευτική Κοινότητα ο/η Εκπαιδευτικών κατά το βίωμά του/της, ενδυναμώνοντας τη δική του αλλά και των άλλων δραστηριότητα; Ποια σύγχρονα μοντέλα επιμόρφωσης «T2T» αναδεικνύονται;

4.4. Διεθνής Διοίκηση Εκπαίδευσης (International Educational Management)
Τι μας προσφέρει η διεθνής (δια των εθνών) και διεκπαιδευτική (δια των εκπαιδευτικών) συνεργασία στην προοπτική διοργάνωσης των σχολικών μας δραστηριοτήτων;
Ποια χαρακτηριστικά έχει η διαχείριση έργου σε διεθνές επίπεδο και πως μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε;
Πως μπορεί να συνεισφέρει η συγκριτική μελέτη της Διοίκησης Εκπαίδευσης στο έργο μας;
Πώς διαμορφώνεται η Διοίκησης Εκπαίδευσης σύμφωνα με τη Διεθνή εμπειρία;

4.5. Διοίκηση - διαχείριση Σχολικών Δραστηριοτήτων (School Activities Management)
Πώς συνδέονται οι Σχολικές Δραστηριότητες και οι Σχολικές Επιμορφωτικές Δραστηριότητες με την τοπική και τη διεθνή κοινότητα;
Τι σημαίνει στην πράξη η οργάνωση Σχολικών Δραστηριοτήτων;
Πώς καθημερινές δραστηριότητες αποκτούν εκπαιδευτικό και επιμορφωτικό χαρακτήρα μέσα από τη διοίκηση-διαχείριση σχολικών δραστηριοτήτων;

 

5. Μεθοδολογία

5.1. Το σεμινάριο είναι εξ ολοκλήρου βιωματικό και υποστηρίζεται από ένα «μείγμα» επιμορφώσεων, δια ζώσης και ηλεκτρονικά. Οι συμμετέχοντες/ουσες, δρουν σε πραγματικές συνθήκες μιας διοργάνωσης, επικοινωνούν και διαδρούν με πρόσωπα και φορείς προκειμένου να υλοποιηθεί η διοργάνωση αυτή. Παράλληλα συμμετέχουν σε μια διαδικασία μάθησης με ανατροφοδότηση προς τον επιμορφωτικό παράγοντα, ώστε να υπάρχει η μέγιστη και διαρκής ευελιξία και αποτελεσματικότητα της επιμόρφωσης.

5.2. Για την ανάπτυξη του γραπτού μέρους του σεμιναρίου, την επικοινωνία, την τεκμηρίωση, την καταγραφή και την ανταλλαγή μέσων (κειμένων, εικόνων κ.λπ.) χρησιμοποιείται η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης (http://activities.mysch.gr) και οι εφαρμογές του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (http://www.sch.gr).

5.3. Για εφαρμογές web 2.0 που χρησιμοποιούνται γενικότερα, χρησιμοποιούνται ιστότοποι των «κοινωνικών μέσων δικτύωσης” (π.χ. dropbox: http://dropbox.com/, facebook: fb.me/summeracademymessinia, google: http://drive.google.com/, twitter: http://twitter.com/summeracademym κ.λπ., τα οποία βρίσκονται στη σχετική σελίδα ενημέρωσης για το σεμινάριο στον ιστότοπο της Θερινής Ακαδημίας (http://summeracademy.sch.gr).

5.4. Μέσα από το σεμινάριο προκύπτει Ομάδα Εργασίας του Εργαστηρίου Βιωματικής Εκπαίδευσης (Ε.Β.Ε.) η οποία δραστηριοποιείται ερευνητικά και επιστημονικά σύμφωνα με το πλαίσιο του Εργαστηρίου (Ε.Β.Ε.).

 

6. Προϋπολογισμός και Δαπάνες

6.1. Η επιμόρφωση υλοποιείται χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο, στο πλαίσιο του Ε.Β.Ε. που λειτουργεί χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο.

6.2. Οι επιμορφούμενοι/ες έχουν τη δυνατότητα να ασκηθούν βιωματικά σε θέματα προϋπολογισμού και Δαπανών, μέσα από την βιωματική συμμετοχή τους ως μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής.

6.3. Στο πλαίσιο της συνδιοργάνωσης της Θερινής Ακαδημίας, οι επιμορφούμενοι/ες έχουν τη δυνατότητα να ασκηθούν βιωματικά σε πραγματικές συνθήκες διαχείρισης εγγράφων και διαδικασιών προϋπολογισμού και δαπανών.

6.4. Για την πλέον ολοκληρωμένη βιωματική επιμόρφωση σε θέματα Προϋπολογισμού και Δαπανών, οι επιμορφούμενοι/ες έχουν τη δυνατότητα να υπολογίζουν με βάση το δυνητικό οικονομικό κόστος προϊόντων και υπηρεσιών, μέσα από ασκήσεις επί χάρτου, κατά τη μεθοδολογία μελέτης και εκπαιδευτικής αξιοποίησης των οικονομικών στοιχείων του πλαισίου λειτουργίας του Εργαστηρίου Βιωματικής Εκπαίδευσης.

 

7. Προοπτικές και Διάχυση

7.1. Το περιεχόμενο του σεμιναρίου, καθώς και όποιο υλικό προκύψει, θα είναι διαθέσιμο μέσω του διαδικτύου προς την Εκπαιδευτική Κοινότητα και κάθε ενδιαφερόμενο/η.

7.2. Στόχος του σεμιναρίου είναι η ανάπτυξη βιώσιμων μεθοδολογιών Διοίκησης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης.

7.3. Ειδικότερος, αυτοαναφορικός στόχος του σεμιναρίου είναι η ανάπτυξη μιας βιώσιμης μορφής διοργάνωσης με επιμορφωτικό, βιωματικό χαρακτήρα για τους/τις εκπαιδευτικούς.

 

page top


 

Experiential Seminar
«Education and Training Management : The international experience»

The seminar will take place during the Summer Academy in Greek language.
English translation will be available during 2017-2018.
For more information please contact us

page top

 


 

 

 

related projects

SUMMER ACADEMY
DIRECTORY OF PRIMARY EDUCATION OF MESSINIA

EDUCATIONAL
FOREST
OF TAYGETOS
NETWORK

EDUCATIONAL
& TRAINING
ACTIVITIES FOR
MEDIA AND EDUCATION

 
MUSEUM
of
LITERACY
MUSEUM OF LITERACY

LITERACY OBSERVATORY

teacher2teacher
T2T
TEACHER TO TEACHER
TRAINING PROGRAMS

network
coorganizers

SCHOOL ADVISOR
OF ENGISH LANGUAGE
OF MESSINIA

SCHOOL ADVISOR
OF INFORMATICS
OF MESSINIA

MUNICIPALITY
OF KALAMATA


FARIS

DIRECTORY
OF PRIMARY EDUCATION
OF MESSINIA

Under the auspices

REGION
OF PELOPONNESE

REGIONAL UNIT
OF MESSINIA

REGIONAL DIRECTORATE
OF PRIMARY AND SECONDARY
EDUCATION OF PELOPONNESE


with the support
GREEK SCHOOL NETWORK

Summer Academy is a project of
EXPERIENTIAL EDUCATION LABORATORY



views from 04/2017


web
analytics

website created in Experiential Education Laboratory | © 2016-2017 Directory of Primary Education of Messinia